پیامک در سالهای اخیر به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مناسب مطرح گشته است و شرکتهای مختلف شروع به ارسال پیامکهای تبلیغاتی به صورت انبوه کردهاند. اما متاسفانه این شرکتها طریقۀ بکارگیری صحیح پیامک را به درستی فرا نگرفتهاند و بدون دریافت اجازه از مخاطبان، با ارسال پیامکهایِ بیهودۀ متعدد برای آنها ایجاد مزاحمت مینمایند. لذا سامانۀ ملیپیامک وظیفۀ خود میداند که مخاطبان را از چگونگی صرفنظر از دریافت پیامکهای تبلیغاتی آگاه نماید.
در زیر میتوانید راهنمای لغو دریافت پیامکهای تبلیغاتی برای دو اپراتور اصلی تلفن همراه کشور را مطالعه فرمائید.
غیر فعالسازی پیامک تبلیغاتی همراه اول
به دلیل شکایتهای مداوم کاربران از همراه اول، امکان لغو دریافت اساماسهای تبلیغاتی به امکانات این اپراتور اضافه گشت. شما میتوانید با ارسال عدد ۱ به شمارۀ پیامکی ۸۹۹۹ از دریافت پیامکهای تبلیغاتی انصراف دهید. به علاوه میتوانید برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامکهای تبلیغاتی همراه اول، با شماره تلفن ۰۹۹۹۰ تماس گرفته و پس از برقراری ارتباط با اپراتور همراه اول، درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامکهای تبلیغاتی را ابراز نمائید.
همچنین در صورتی که میخواهید امکان دریافت پیامکهای تبلیغاتی دوباره برای شما فعال گردد نیز میتوانید عدد ۲ را به شماره پیامکی ۸۹۹۹ ارسال کرده و به این ترتیب از آن پس پیامکهای تبلیغاتی مختلف را دریافت نمائید.
غیر فعالسازی پیامک تبلیغاتی ایرانسل
برای ثبت درخواست دریافت پیامکهای تبلیغاتی در ایرانسل میتوانند عدد ۲ را به شمارۀ پیامکی ۵۰۰۵ ارسال نمائید (هزینۀ ارسال پیامک به این شماره رایگان است.) همچنین شما میتوانید از طریق خط ایرانسل خود با شمارۀ ۷۰۰ تماس حاصل کرده و پس از برقراری ارتباط با اپراتور ایرانسل، درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامکهای تبلیغاتی را ابراز نمائید.